همزمان با افزایش نفرت پراكنی

نظارت خودکار بر محتوا در توییتر سرعت گرفت

نظارت خودکار بر محتوا در توییتر سرعت گرفت سئو سی: مدیر جدید ایمنی و اعتماد توییتر به رویترز اعلام نمود این پلت فرم شبکه اجتماعی بجای نظارت انسانی، به نظارت خودکار بر محتوا روی آورده و بجای حذف برخی از مطالب خاص، انتشار آنها را محدود می کند.



به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، اِلا ایروین، نایب رییس اعتماد و ایمنی توییتر اظهار داشت: توییتر با جدیت بیشتری، هشتگهای مستعد سوءاستفاده و نتایج جست و جو را در زمینه هایی شامل سوءاستفاده از کودکان محدود می کند. وی در اولین مصاحبه ای که یک مدیر توییتر از زمانی که ایلان ماسک این شرکت شبکه اجتماعی را اواخر اکتبر خریداری کرد، انجام داده است، اظهار داشت: بزرگترین تغییری که انجام شده، این است که این تیم اختیار کامل برای اقدام سریع و تا حد ممکن جدی دارد.

همزمان با اظهارات این مدیر توییتر، پژوهشگران اعلام نمودند نفرت پراکتی در توییتر بعد از اینکه ایلان ماسک عفو عمومی برای حساب های تعلیق شده در دوران مدیریت قبلی این شرکت شبکه اجتماعی را اعلام کرد، افزایش پیدا کرده است.

توییتر با سوالاتی درباب توانایی و تمایل برای نظارت بر محتوای نامطلوب و غیرقانونی روبرو شده است برای اینکه ماسک نیمی از کارکنان این شرکت را اخراج کرده و به کارمندان باقی مانده اولتیماتومی برای کار طولانی و طاقت فرسا داد که خروج صدها کارمند دیگر را بدنبال داشت.

آگهی دهندگان که منبع اصلی درآمد توییتر هستند، به علت نگرانی نسبت به وجهه برند خود، این پلت فرم را ترک کرده اند.

ماسک روز جمعه در دیدار با امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، برای تقویت نظارت بر محتوا و پشتیبانی از آزادی بیان قول داد.

ایروین اظهار داشت: ماسک این تیم را تشویق نموده است نگرانی کمتری نسبت به تاثیر اقداماتشان بر رشد شمار کاربران یا درآمد این پلت فرم داشته باشند و گفته است سلامت و ایمنی، اولویت اصلی این شرکت است. وی بر این مساله هر روز و چند بار در روز تاکید می کند.

به گفته کارکنان سابق توییتر، نگاهی که ایروین تشریح کرده است، تا حدودی منعکس کننده شتاب تغییراتی است که از سال قبل برای مدیریت رفتار نفرت انگیز و سایر موارد نقض سیاست توییتر، برنامه ریزی شده بودند.

یک رویکرد که شعار آن "آزادی بیان نه آزادی دسترسی" بوده است، شامل عدم حذف توییت های خاصی است که سیاست های توییتر را نقض می کنند اما این توییت ها در محل هایی مانند تایم لاین خانه و بخش جست و جو، ظاهر نخواهند شد.

توییتر مدت هاست از ابزارهای فیلترینگ امکان مشاهده برای اطلاعات نادرست بهره برده و قبل از این که ایلان ماسک این شرکت را خریداری کند، آنها را در سیاست خود در قبال نفرت پراکنی گنجانده بود. این رویکرد اجازه می دهد محتوای نامطلوب به شکل آزادانه منتشر شود اما با جلوگیری از پرمخاطب شدن آن، مانع لطمه های احتمالی مربوط به انتشار چنین محتوایی می شود.

طبق آمار مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی، شمار توییت های حاوی محتوای نفرت انگیز در توییتر، یک هفته قبل از این که ماسک در توییتی در ۲۳ نوامبر اعلام نماید مشاهده محتوای نفرت پراکنی در این پلت فرم کاهش پیدا کرده است، به میزان شایان توجهی افزایش داشت. توییت های حاوی عبارت ضد سیاه پوستان در مدت مذکور، سه برابر در مقایسه با یک ماه قبل از خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ایروین که قبل از ورود به توییتر در ژوئن، سمت های مشابه در شرکت های دیگری نظیر آمازون و گوگل داشت، این ادعا که توییتر، منابع کافی یا تمایلی برای صیانت از این پلت فرم را ندارد، رد کرد و اظهار داشت: اخراج ها تاثیر قابل توجهی روی کارکنان تمام وقت یا پیمانکارانی که در این شرکت در بخش های حساسی مانند ایمنی کودکان و نظارت بر محتوا کار می کنند، نداشته است.

دو منبع مطلع به رویترز گفتند: بیش از ۵۰ درصد از واحد مهندسی سلامت تعدیل شده است. ایروین درباره ی این ادعا اظهارنظر نکرد اما قبل تر اخراج گسترده در این واحد را تکذیب کرده بود.




1401/09/13
15:32:13
5.0 / 5
669
تگهای خبر: برنامه ریزی , توییتر , دیجیتال , شبكه اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو