چرا باید سیمكارت های اضافی را مسدود كرد؟

چرا باید سیمكارت های اضافی را مسدود كرد؟ به گزارش سئو سی با عنایت به این كه در بعضی از پرونده های سایبری كارآگاهان با سیمكارت هایی مواجه می شوند كه مالك از وجود آنها اعلام بی اطلاعی می كند، لازم است تداد سیمكارت هایی كه به نام خودتان است را استعلام كنید.


به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، پدیده سیمکارت های جعلی و ناقص یا همان سیمکارت های بدون هویت موضوعی بود که طی سالیان گذشته مشکلات گوناگونی بوجود آورده و اقدامات خلاف کارانه همچون کلاهبرداری و حتی قتل صورت گرفت. این مورد باعث شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این حوزه به اقدامی جدی دست بزند.
با عنایت به این که هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آنرا برای کاربر به همراه دارد و همینطور مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذار شده خارج از چارچوب قانونی، با مالک قانونی آن هاست، برای پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی، طرح احراز هویت سیمکارت های تلفن همراه به جهت اینکه دیگر در ایران سیمکارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.
همانطور که پلیس فتا اخیرا هشداد داده، سوءاستفاده از اطلاعات و مدارک هویتی افراد یکی از روش هایی است که مجرمان سایبری از آنها برای انجام اعمال شیطانی و ردگم کنی از خود در محیط اینترنت بهره می برند. شیادان سایبری با ثبت سیمکارت اپراتورهای مختلف به نام کاربران و بدون اطلاع آنان، مبادرت به بهره برداری از آنها برای ایجاد کانال ها، گروه ها، سایت ها و درگاه های جعلی برای فریب کاربران کرده و حسابشان را خالی می کنند؛ حتی در بعضی پرونده ها مشاهده شده، مجرمان از این سیمکارت ها برای توهین و اهانت، هتک حیثیت و مزاحمت هم استفاده می نمایند.
این در شرایطی است که درصورت ارتکاب اعمال مجرمانه و یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از راه سیمکارت، این مالک سیمکارت است که در مرحله اول باید پاسخگو باشد، چونکه قانون وی را دارنده و مالک سیمکارت می شناسد. ازاین رو فراد در سطوح مختلف جامعه شامل بازاریان، کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان باید استعلام مورد نظر را انجام داده و در صورت مشاهده مغایرت در تعداد خطوط ثبت شده به نامشان سریعاً به دفاتر رسمی اپراتورهای تلفن همراه رفته و نسبت مسدودی آنها اقدام نمایند.
بدین ترتیب تمامی مشترکان می توانند با رفتن به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه نموده و از تعداد سیمکارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، آگاه شوند. همینطور کاربران می توانند علاوه بر استفاده از سایت، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از راه یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام نمایند.
در این سامانه شما می توانید تعداد تمامی سرویسهای مخابراتی که به نام شما ثبت شده را استعلام کنید. نتیجه این استعلام به خط تلفن همراه اعلام شده توسط شما پیامک می شود. ازاین رو حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیمکارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد.
مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت شده به نام خودشان می توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها رجوع کنند و با عرضه کارت ملی از تمامی خطوط به نام خود که امکان دارد بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیمکارت ها اقدام نمایند.



1399/04/27
11:37:21
5.0 / 5
2417
تگهای خبر: mobile , اپراتور , الكترونیك , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو