وزیر ارتباطات:

تجربه بین المللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم می شود

تجربه بین المللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم می شود به گزارش سئو سی، تفاهمنامه سه جانبه همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و ایرانسل، به منظور راه اندازی سامانه فواد به امضا رسید.


به گزارش سئو سی به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با حضور دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس حمید فتاحی جانشین وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهندس سیدعلی تفرشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر کامل داوودی رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه، دوشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، در عمارت کلاه فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و ایرانسل به امضا رسید. با امضای این تفاهم نامه سه جانبه، شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، اجرای سامانه فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور (فواد) را برعهده می گیرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با تکیه بر این که یکی از پروژه های پیشران و امیدبخش در وزارت ارتباطات، بحث دولت هوشمند است، اظهار داشت: درباب دولت هوشمند باید به سه مؤلفه دقت کنیم، مورد اول اصلاحاتی است که در فرایندها و نحوه اداره امور باید مدنظر قرار دهیم و در عرصه ماموریت های سازمان اداری و استخدامی کشور است. حوزه دوم در بحث دولت هوشمند، فناوری است و حوزه سوم بحث افرادی است که این زیست بوم را راهبری می کنند. نیاز است این سه بخش را همیشه در کنار هم ببینیم. وی اضافه کرد: در سطح ملی با نگاه وفاق و با انعقاد و اجرائی کردن طرح فواد باید با اتکا به بخش خصوصی بتوانیم گام بلندی را در این زمینه برداریم و ایرانسل عهده دار این وظیفه شده است. باورمان این است که با وجود تمام زحمت ها، دولت هوشمند به میزان مورد انتظار در زندگی مردم جاری نیست و مردم از عواید آن بهره مند نشده اند. امیدواریم با پیگیری و انجام این تفاهم نامه، شاهد بهبود زندگی مردم، شفافیت و انسداد زمینه های فساد شویم.
هاشمی افزود: حکمرانی داده محور از موارد مورد تاکید رییس جمهوری است، این مهم می تواند با حضور دست اندرکاران این حوزه به خوبی رقم بخورد. استفاده از ظرفیتهای ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای برتر و موفق کشور، بواسطه تجارب ارزشمندی است که این اپراتور، در توسعه سکوهای ارائه خدمت، کسب رضایت مردم و تجربه استفاده از ظرفیتهای بین المللی البته با اتکا به توان داخلی، داشته است. وزیر ارتباطات تاکید کرد: از ایرانسل می خواهیم تدبیری کند تا بتوانیم «دستیار هوشمند خدمات دولت» را که می تواند سردرگمی های مردم را به حداقل برساند، در سامانه فواد به کار بگیریم. سامانه های جزیره ای موجب سردرگمی شده و با یکپارچه شدن و همگرایی آن می توان خدمات بهتری ارائه نمود. وی با اشاره به این که سامانه فواد دو کارکرد مهم دارد، اظهار داشت: این دو کارکرد شامل پیشرفت کیفیت خدمت به مردم و امکان دسته بندی و پیگیری شکایات و نظارت دقیق تر بر عملکرد دستگاه های اجرائی است. هاشمی در آخر از مجموعه های دخیل در اجرائی سازی این طرح، همچون سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات، شرکت ایرانسل که با علم، آگاهی و تجربه خود وارد این پروژه شده و سرمایه گزاری نموده است و همین طور سازمان اداری و استخدامی کشور برای تدوین نقشه راه و اقدامات اجرائی، تشکر کرد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با تکیه بر این که «اگر خروجی تلاش هایی که کارگزاران در قالب فرایندهای اداری انجام می دهند، موجب رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات نشود، گویی کار و پیشرفتی حاصل نشده است.» به دو مسأله نداشتن وحدت فرماندهی و مورد استفاده نبودن خروجی تلاش ها و اقدامات متولیان در عرصه هوشمندسازی دولت اشاره نمود. وی با اعلان اینکه کارگروهی از مجموعه معاونین و مدیران وزارت ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی کشور تشکیل شد، اظهار داشت: حاصل این جلسه ها، سندی است که با عنوان نقشه راه دولت هوشمند تدوین و ابلاغ گردید که می تواند مسأله اول ما را حل کند. رفیع زاده افزود: ما معتقدیم هر چقدر بخش دولتی نقش راهبری داشته باشد و فرایندهای اجرائی را به بخش خصوصی بدهد، رضایتمندی مردم افزایش پیدا خواهدنمود. فواد، یکی از پروژه های مهم و عامل حرکت دستگاه های اجرائی به سوی ارائه خدمات مناسب خواهد بود. وی ادامه داد: طی تعامل با وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات، شرکت توانمند ایرانسل به ما معرفی گردید و بر این اساس، ما از شرکت ایرانسل دعوت به همکاری کردیم و مجموعه همکاران این شرکت، با تمام وجود حضور پیدا کردند که با این اقدام، مسأله دوم ما هم حل شد. معاون رییس جمهوری در ادامه صحبت های خود بیان کرد: خودم از نزدیک از روند اجرائی این طرح بازدید کردم و یک مورد تست انجام دادیم و نشان داد که سامانه به خوبی فعالیت می کند. برمبنای برنامه، این پروژه را همین ماه در استان قزوین بهره برداری خواهیم کرد و در ادامه، برنامه داریم که این پروژه بتواند در سطح کشور هم اجرائی شود. با انجام این طرح، داده های با اهمیتی از انتظارات مردم و چالش های موجود در فرایندهای اداری به دست خواهد آمد که از شرکت ایرانسل درخواست داریم ارزیابی و گزارش گیری های لازم را انجام دهند و در اصلاح فرایندها ما را همراهی کنند. مدیرعامل ایرانسل در این رویداد، طی سخنانی با اشاره به این که باتوجه به اولویت طرح فواد، قبل از امضای قراردادها، اقدامات اجرائی آن شروع شده است، بیان کرد: سامانه فواد، یکی از اقدامات ایرانسل در تحقق دولت هوشمند است و نزدیک به دو ماه است که ایرانسل پروسه اجرائی سازی این طرح و بستر اصلی آنرا آغاز نموده و نرم افزار ویژه ای برای آن طراحی شده است. علاوه بر آن، ما دستیار هوشمندی داریم که بر روی سامانه های ایرانسل فعال است و می توان در صورت نیاز، بر روی سامانه فواد نیز اجرائی شود. رفیعی اضافه کرد: شکایاتی که از سمت متقاضیان برای ارائه خدمات می آید، داده های وسیعی است که می تواند به ارزیابی نهادها و واحدها کمک شایانی کند. در عرصه توسعه هوشمندسازی، احساس می نماییم باید اقدامات مختلفی صورت بگیرد که سامانه فواد یکی از آنها است و بوسیله آن، می توان بازخوردهای خدمات را بوسیله این سامانه دریافت کرد. این سیستم، همکاری جدی از تمام ارگان ها می طلبد. در نهایت، انجام این کار می تواند ارزیابی بسیار جامعی در سطح کشور عرضه نماید و گزارش های مفیدی از آن استخراج شود. رییس مرکز فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه تاکید کرد: پروژه فواد توانسته است زیر پنج ساعت به شکایات پاسخ دهد، در صورتیکه حتی در جهان هم نمونه های بسیار معدودی از آن می توان پیدا کرد. بنابر این باید اظهار داشت که این مساله اقدام بسیار بزرگی بوده و برای نظام اداری یک نوع انقلاب بشمار می رود. معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، اظهار داشت: وجود هدف مشترک وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی کشور سبب شده است تا اقدامات درست و مناسبی در امتداد مطالبات مردم صورت گیرد. این بستر به خوبی فراهم شده و با اتفاقاتی که امروز رقم می خورد و تلاش هایی که انجام شده است، امیدوار هستم عایدی مناسبی برای مردم به وجود بیاید. سامانه فواد از معدود پروژه هایی است که قبل از امضای تفاهم نامه، اقدامات اصلی انجام شده است و این نشان میدهد که این پروژه تنها یک امضا روی کاغذ نیست و کاملا اجرا می گردد. در آخر مراسم، در حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه طرح استقرار سامانه فوریت های اداری (فواد)، توسط دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و مهندس سیدعلی تفرشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان امور اداری و استخدامی به امضا رسید. اجرای پروژه «سامانه فوریت های اداری (فواد)» در پی امضای تفاهم نامه ای در بهمن ماه ۱۴۰۳، بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور شروع شده و هدف آن، ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسایل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است. ارائه راهکارهای مرکز ارتباط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، گفت و گوی برخط، همکاری در راستای مشاوره، راه اندازی و مدیریت مرکز ارتباط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس گفت و گوی برخط هوشمند)، طراحی و پیشرفت راهکارهای ارتباطی مؤثر در امتداد تحول دیجیتال بمنظور ارائه خدمات عمومی اثربخش و پاسخگو و در دسترس برای جامعه هدف موردنظر سازمان، توسعه خدمات دولت هوشمند کشور، استفاده از زیرساخت ها و خدمات توسعه یافته دیجیتال ایرانسل درباب برگزاری جلسات برخط و دوره های آموزشی و خدمات مبتنی بر APIهای اپراتوری، همچون اقدامات ایرانسل در اجرای سامانه فواد است. شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) که به عنوان بازوی اجرائی ایرانسل در عرصه تجاری سازی فرایندها و ظرفیتهای دیجیتال، مسئولیت اجرائی سازی سامانه فواد را برعهده دارد، در عرصه های کاری متفاوت و بالقوه ای فعالیت می کند. ارائه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمان ها و بنگاه های اقتصادی در قالب خدمات برون سپاری، از حدود دو سال پیش، با تمرکز بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفت و گوی بر خط و پشتیبانی رسانه های اجتماعی، شروع شد و در طول این مدت، علاوه بر ارائه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی همچون توسعه نرم افزار، به سبد محصولات شایا، اضافه شده است.


منبع:

1404/02/02
10:12:24
5.0 / 5
327
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , تجربه , توسعه
این مطلب سئوسی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو - سئوسی: دروازه ای به دنیای فناوری اطلاعات و بهینه سازی سایت