رونمائی از جایگزین احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی

رونمائی از جایگزین احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی به گزارش سئو سی، یک شرکت آمریکایی از طرحی برای جایگزین کردن ایستگاه فضایی بین المللی رونمایی کرده که بزرگتر و جادارتر است و بعد از تکمیل شدن شبیه ایکس خواهد بود.



به گزارش سئو سی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، «وست» (Vast) یک شرکت توسعه مسکن فضایی آمریکایی از طرح Haven۲ رونمایی کرده که احیانا جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می شود.
نسل آینده اقامتگاه فضایی محیطی جادار و راحت برای فضانوردان فراهم می آورد که فضایی کافی برای تحقیقات و سرگرمی های شخصی افراد را در خود دارد.
ایستگاه فضایی بین المللی مقرر است تا ۲۰۳۰ میلادی بازنشسته شود. در این راستا ناسا برنامه ای برای توسعه جایگزین آن راه اندازی کرده است. Haven۲ هم یک کاندیدای احتمالی برای این برنامه است. پیشبینی می شود ناسا برندگان مرحله دوم این برنامه را در اواسط ۲۰۲۶ میلادی اعلام نماید.
« مکس هات»مدیر ارشد اجرایی شرکت مذکور می گوید: تمرکز ما در دهه جاری تأمین قراردادی با ناسا است تا جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی را بسازیم. در این راستا نخست قابلیت هایمان برای ساخت و عملیاتی کردن اولین ایستگاه فضایی خصوصی جهان را نمایش خواهیم داد که در ۲۰۲۵ میلادی رونمایی می شود.
نسخه قدیمی تر این طرح Haven۱ است که پایه ساختار و سیستم های فناوری آن هم بشمار می رود.
«وست» تصمیم دارد در صورتی که برنده قرارداد با ناسا در ۲۰۲۶ میلادی شود، نخست تک ماژول Haven۲ را تا ۲۰۲۸ میلادی راه اندازی کند. فرآیند راه انداز احیانا همراه موشک فالکون هوی اسپیس ایکس صورت خواهد گرفت.
وست تصمیم دارد یک ماژول مرکزی با قطر ۷ مترو ۴ ماژول دیگر بین ۲۰۳۰ و ۲۰۳۲ را به ماژول اولیه اضافه کند. ایستگاه بعد از تکمیل شدن ظاهری شبیه X خواهد داشت.


منبع:

1403/07/25
09:21:29
5.0 / 5
27
تگهای خبر: توسعه , ساخت , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو