افزایش سرعت بارگزاری سایت

افزایش سرعت بارگزاری سایت سئو سی: افزایش سرعت بارگزاری سایت، تاثیری مستقیم و غیرمستقیم بر بهبود سئوی سایت شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش افزایش سرعت سایت آشنا شوید.


چرا سرعت وب سایت و زمان بارگذاری صفحه خیلی مهم است؟

سرعت وبسایت و زمان بارگذاری صفحه قطعا نیروی محرک رفتار بازدید کننده ی وبسایت شماست، که به طور مستقیم بر موفقیت کسب و کار شما و فروش آنلاین سایت شما موثر است.
 
به یک مثال از سایت والمارت (Walmart) توجه کنید. هنگامی که مدیران والمارت متوجه شدند که در مقایسه با eBay، آمازون و غیره، سریعترین سایت خرده فروشی اینترنتی نیستند، تصمیم گرفتند سرعت سایتشان را اصلاح کنند. نتیجه ای که حاصل شد بسیار شگفت آور بود! برای هر 1 ثانیه بهبود سرعت لود صفحات، نرخ تبدیل شدن بازدید کنندگان سایت به مشتری (Conversion Rate) به میزان 2 درصد افزایش یافت. همچنین، برای هر 100 میلی ثانیه بهبود سرعت بارگزاری صفحات، درآمد تا یک درصد افزایش نشان داد.
 
موتورهای جستجو بخصوص گوگل، به صورت مرتب سرعت بارگزاری صفحات سایتها را در رتبه بندی خود تاثیر می دهد، زیرا مسئولیت نتایج جستجوی بهینه را بر عهده دارند. موتورهای جستجو به وب سایت های سریعتر نسبت به آنهایی که از لحاظ سرعت پایین تر هستند، مطابق با هدف اصلی حفظ محتوای مشتریانشان اعتبار بالاتری می دهند.
 
پس می توان نتیجه گرفت افزایش سرعت بارگزاری سایت یا سرعت لود، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بهبود سئوی سایت شما دارد. شاید لازم باشد برای درک بعضی اصطلاحات این مطلب، از سایر مطالب آموزش سئو هم در سایت لینک بگیر دات کام بهره بگیرید.
 

نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست؟

در اصطلاح وب، کاربر هنگامی تبدیل (convert) می شود که اقدامی را انجام می دهد که طراحان صفحه وب می خواهند کاربران انجام دهند. برای مثال، در یک صفحه تجارت الکترونیک فروش اسباب بازی، یک کاربر هنگامی تبدیل (convert) می شود که تصمیم به خرید گرفته و بر روی دکمه ی خرید کلیک می کند. در اینجا بازدید کننده (مشتری بالقوه) به خریدار (مشتری بالفعل) تبدیل شده است. با این حال، یک صفحه وب می تواند اهداف مختلفی داشته باشد که در آن کاربر نیازی به خرید چیزی برای تبدیل نداشته باشد. سایر نمونه های تبدیل کاربر عبارتند از پر کردن و ارسال فرم تماس، پاسخ دادن به پرسش های نظرسنجی، و یا حتی فقط کلیک کردن از طریق آن صفحه و ورود به صفحه بعدی وبسایت.
 
نرخ تبدیل  (Conversion Rate) به معنای درصد کاربران تبدیل شده به کل بازدیدکنندگان صفحه وب است. اگر 100 نفر از صفحه نمایش یکی از اسباب بازیها در سایت فروش اسباب بازی مثال قبل بازدید کنند، و 2 کاربر واقعی روی دکمه «خرید» کلیک کنند، پس نرخ تبدیل 2٪ است. بهینه سازی نرخ تبدیل یا Conversion rate optimization (CRO) به این معناست که این رقم را تا حد ممکن بالا ببریم. بهینه سازی نرخ تبدیل یک فرآیند مداوم است، چرا که مگر اینکه نرخ تبدیل صفحه 100٪ باشد، که بسیار بعید است، پس نرخ تبدیل همیشه می تواند بهینه تر شود.
 

چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟

برای پاسخ به این سوال، خیلی خلاصه و کاربردی پاسخ می دهم: اگر خودتان دستی بر آتش دارید و از اصول وب سر در می آورید موارد زیر به درد شما خواهد خورد، اگر نه، فقط با این سرفصلها آشنا شوید و از طراح سایت خود بخواهید آنها را در سایت شما اعمال کند، و خودتان با استفاده از آنالیزگرهای مختلف بر فرآیند افزایش سرعت نظارت کنید.
1- از آنالیزگرهای سرعت لود سایت بهره بگیرید:
یکی از مهمترین این آنالیزورها خود گوگل وبمستر است. همچنین یکی از پرکاربردترین آنالیزور ها، سایت GTMetrix.com می باشد، که به راحتی می توانید با وارد کردن آدرس URL سایت خود در آن تحلیلی کامل از سرعت لود سایت خود و توصیه هایی جهت بهبود آن بگیرید.
2- هاست یا سرور خود را حرفه ای انتخاب کنید و یا اگر نیست، آنرا ارتقا دهید. هاستهای اشتراکی و ارزان قیمت معمولا سرعت پایینی دارند که برای بهبود سرعت سایت شما تبدیل به اولین مشکل می شوند.
3- کش (cache) را بر روی سرور خود فعال کنید. به این معنا که کاربر شما نیازی نداشته باشد با مشاهده ی هر صفحه از سایت شما، فایلهای استاتیک و پرکاربرد را دوباره و چند باره بر روی کامپیوتر خود دانلود کند. این فایلها معمولا شامل فایلهای جاوااسکریپت، CSS و فونتها و برخی تصاویر می شوند.
4- فایلهایی از قبیل HTML ، جاوااسکریپت ها و CSS ها و تصاویر را فشرده کنید و تا حد امکان با هم ترکیب کنید. مثلا همه ی فایلهای جاوا اسکریپت را در یک فایل قرارداده و یکباره در فرم خود آنرا صدا بزنید. و همچنین برای تصاویر کوچک، آنها را در یک فایل تصویر Merge کرده و با استفاده از CSS قطعات مختلف آنرا در بخشهای مورد نیاز صدا بزنید.
5- فشرده سازی GZIP یا gzip compression را در سرور خود فعال کنید. اینکار باعث فشرده سازی اتوماتیک فایلها هنگام انتقال به مرورگر کاربر می شود و  سرعت لود سایت را افزایش می دهد.
6- لینکهای شکسته یا Broken Links لینکهایی هستند که در سایت شما به صفحاتی اشاره می کنند که وجود ندارند و اصطلاحات Error 404 می دهند. آنها را شناسایی کنید و یا حذف کنید و یا به صفحات درست ارجاع دهید.
7- در صورت امکان از CDN استفاده کنید و فایلهای استاتیک را روی آنها قرار دهید.
 
1398/05/05
10:47:10
5.0 / 5
2853
تگهای خبر: رپورتاژ , آموزش , وب سایت , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو