هر ۱۵ دقیقه یك بار؛

موبایل گوگل اطلاعات کاربران را افشا می کند

موبایل گوگل اطلاعات کاربران را افشا می کند سئو سی: بتازگی مشخص شده موبایل پیکسل 9 پرو ایکس ال، تازه ترین پرچمدار گوگل انبوهی از اطلاعات خصوصی را به سرورهای این شرکت می فرستد و همین مورد نگرانی هایی درباره ی حریم خصوصی کاربران به وجود آورده است.


به گزارش سئو سی به نقل از گیزموچاینا، پژوهشگران سایبرنیوز مدعی شده اند یک نگرانی احتمالی حریم خصوصی در موبایل های مذکور یافته اند. تحلیل آنها نشان میدهد دستگاه هر ۱۵ دقیقه یکبار داده هایی همچون موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره موبایل، وضعیت شبکه و دیگه اطلاعات را به گوگل ارسال می کند.
همین طور این موبایل بطور مداوم کدهای جدید را دانلود و فعال می کند که همین مورد ریسک های امنیتی به وجود می آورد. پژوهشگران برای این منظور از روشی استفاده کردند که طی آن فرد خودرا در مکالمه بین یک کاربر و یک برنامه قرار می دهد و «man in the middle » نام دارد. موبایل اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را به نقاط مختلفی همچون مدیریت دستگاه، اجرای سیاست و گروه بندی چهره ارسال می کرد. همین طور دستگاه داده موقعیت مکانی را حتی در صورت غیرفعالسازی جی پی اس، با اتکا به شبکه های وای فای اطراف، ارسال کرد.
همین طور این موبایل بدون رضایت واضح کاربر با سرویس ها ارتباط برقرار می کرد. به عنوان مثال دستگاه با خاصیت گروه بندی چهره در «گوگل فتوز»ارتباط برقرار کرد. هرچند پژوهشگران با اپلیکیشن مذکور ارتباطی برقرار نکردند. همین روند نشان دهنده نگرانی های احتمالی درباره ی پردازش داده های بیومتریک است. علاوه بر آن خاصیت «جستجوی صوتی» داده های مختلفی مانند تعداد دفعاتی که دستگاه ری استارت شد و همین طور لیستی از اپ های نصب شده روی دستگاه را ارسال کرد. دستگاه اغلب در سرورهای گوگل کنترل می شد تا بسته های نرم افزاری جدید را دانلود کند. هرچند دستگاه طی بازه بررسی، داده ها را به طرف های ثالث منتقل نکرد اما بطور مداوم درخواست آپدیت شماره موبایل های در رابطه با کلاهبرداری را ارسال می کرد که احتمالاً به قابلیت برسی تماس ها مربوط است. آراس نازارواس محقق سایبر نیوز در این زمینه می گوید: مقدار داده های منتقل شده و پتانسیل مدیریت دستگاه ازراه دور تردیدهایی درباره ی مالک واقعی دستگاه به وجود می آورد.


منبع:

1403/07/16
12:13:25
5.0 / 5
111
تگهای خبر: آپدیت , اپل , اپلیكیشن , دانلود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو