مدیرعامل شاتل موبایل خبر داد:
شیب رشد ۴۳ درصدی سرانه ی مصرف دیتا
به گزارش سئو سی، مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ تا آخر سال ۱۴۰۲ سرانه ی مصرف دیتای مشترکان این اپراتور تلفن همراه به صورت متوسط ۴۳ درصد به شکل سالیانه رشد داشته است.
به گزارش سئو سی به نقل از مهر، آرش کریم بیگی در نشست خبری بمناسبت هفتمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب اضافه کرد: همینطور از سال ۱۳۹۷ تا آخر سال ۱۴۰۲، میزان مصرف مکالمه در شبکه شاتل موبایل با شیب رشد ۳۵ درصدی و تعداد مشترکین شاتل موبایل با شیب رشد ۵۶ درصدی مواجه بوده است.
او اظهار نمود: خلق اولین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، بهبود تجربه مشتری، تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی گسترده تر همچون استراتژی های تاسیس شاتل موبایل بوده است.
کریم بیگی ضمن اشاره به این که پروانه شاتل موبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی Full MNNO است، خاطرنشان کرد که این اپراتور نخستین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است.
مروری بر عملکرد
او در تشریح اقدامات صورت گرفته از جانب این اپراتور تلفن همراه کشور اظهار داشت: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۹۴ موافقت اصولی فعالیت خویش را از رگولاتوری دریافت کرد و بعد از عقد قرارداد با اولین اپراتور میزبان در دیماه سال ۹۵ در نهایت در اسفند ماه همان سال پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه را دریافت کرد و در همان زمان هسته مستقل شبکه و اتصال به نخستین اپراتور میزبان پیاده سازی و سیمکارت تست به سازمان تنظیم مقررات تحویل گردید.
کریم بیگی اضافه کرد: در شهریور ماه سال ۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به شکل رسمی راه اندازی و شش ماه بعد از آن اتصال به دومین اپراتور میزبان برقرار شد و در سال ۹۷ برای نخستین بار در ایران تیم شاتل موبایل توانست به تکنولوژی سیم OTA برسد، در همان سال ضمن راه اندازی خدمات همگرایی ثابت و سیار برای اولین بار در ایران، سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس بعنوان بسته های دیتای موقعیت محور را هم راه اندازی نمود.
او، بهره برداری از سیمکارت هوشمند شاتل موبایل، عرضه سیمکارت سازمانی با برند اختصاصی، راه اندازی نخستین سرویس موبایل کانکت ایران، راه اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD، راه اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از راه پنل سیستم مدیریت اینترنتی حساب و اپلیکیشن، عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت را از دیگر دستاوردهای نوآورانه شاتل موبایل، برای اولین بار در ایران عنوان نمود.
کریم بیگی اضافه کرد: همینطور امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از راه اپلیکیشن، اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول، راه اندازی آزمایشی فاز اول ۵G، ارتقای درجه دانش بنیان شرکت، راه اندازی فاز آزمایشی Device-OTA، عرضه رسمی فناوری ۵G و راه اندازی آزمایشی فاز سوم سیمکارت هوشمند از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ به شمار می روند.
شاتل موبایل بزرگترین MVNO ایران و خاورمیانه
یم بیگی ضمن اشاره به این که شاتل موبایل تنها Multi MNO کشور و بزرگترین MVNO ایران و منطقه به حساب می آید، اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی داخلی بیشتر از ۲۶ محصول فنی با عنوان «ساخت شاتل موبایل»، عرضه نخستین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور، به دست آوردن دانش و فناوری مدیریت از راه دور سیمکارت برای نخستین بار در ایران، نخستین عرضه کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و نخستین عرضه کننده سرویس آی پی استاتیک روی سیمکارت در ایران بخشی از دستاوردهای شاتل موبایل به شمار می روند.
او، خصوصیت های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده سازی بستری با قابلیت Multitenancy، استفاده از تجهیزات مخابراتی برمبنای SDN/NFV، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه های نوین IoT و M۲M، همگرایی بین سرویسهای سیار و ثابت شامل TDD-LTE، وای فای، ADSL و تلفن ثابت، پشتیباتی از VoBB و راه اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی دو حوزه ثابت و سیارعنوان کرد.
کریم بیگی اضافه کرد: شاتل موبایل امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون احتیاج به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در حوزه TDD-LTE و امکان پیاده سازی سرویس رومینگ با استفاده از تکنولوژی Multi-IMSI را دارد.
او، کانال های فروش و عرضه خدمات سیمکارت شاتل موبایل را سه سرویس سنتر اختصاصی، ۱۶۳ نماینده رسمی انحصاری، ۳۱ توزیع کننده استانی، ۱۵ توزیع کننده کشوری، ۵۲۸۰ نماینده فروش، فروش و عرضه خدمات غیرحضوری تلفنی به زبان های فارسی و انگلیسی و پشتیبانی از گویش و زبان های محلی با بیشتر از ۲۰۰ نیروی کارآزموده و فروش و خدمات آنلاین در وب شاپ و وبسایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره به شکل تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آی پی ثابت عنوان نمود.
به گفته کریم بیگی، فروش شارژ و بسته های اینترنتی این اپراتور تلفن همراه هم از راه سه سرویس سنتر اختصاصی، شش کانال USSD متنوع، ۱۶ اپلیکیشن و وبسایت ممتاز خدمات بانکی، وب شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن MyShatelmobile، ۵۲۸۰ نماینده فروش حضوری در سرتاسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی «شاتل موبایل من» فراهم گشته است.
او اظهار داشت: امکان انتخاب دستی شبکه با استفاده از کد دستوری #۸*۱*، اپلیکیشن شاتل موبایل من و مدیریت حساب اینترنتی برای مشترکان فراهم گشته است.
ویژگی های راهکارهای سازمانی شاتل موبایل
او ضمن اشاره به عرضه راهکارهای سازمانی همگرایی ثابت و سیار از جانب شاتل موبایل، خصوصیت های آنرا عرضه خدمات ترکیبی سازمانی با استفاده از خدمات اتصال ثابت ADSL/VDSL/MPLS/Wireless/FTTx، خدمات تلفن همراه با تکنولوژی های ۲G/۳G/۴G/۵G، خدمات VoIP و خدمات مرکز داده برای مشتریان سازمانی در چارچوب یک شبکه، پنل مدیریت حساب ویژه مشترکین سازمانی با قابلیت های مختلف همچون تخصیص بسته گروهی، تخصیص شارژ، مدیریت متمرکز سیمکارت ها و جابه جایی شبکه های رادیویی میزبان، گسترده ترین پوشش شبکه ای در کشور با استفاده از پوشش رادیویی هر سه اپراتور، امکان جابه جایی شبکه رادیویی میزبان برای یک یا چند نقطه از شبکه از راه دور از راه مدیریت حساب سازمانی و امکان تغییر شبکه رادیویی نقاط شبکه به شکل گروهی و از راه دور بنا به درخواست مشتری ذکر کرد.
آرش کریم بیگی، دیگر خصوصیت های راهکار سازمانی همگرایی خدمات ثابت و سیار (APN-VPN) شاتل موبایل را هم پوشش گسترده و هوشمند، امکان تخصیص IPهای ثابت اختصاصی (Public/Private)، امکان بهره گیری از بسته های APN سازمانی، عدم وابستگی به اینترنت در صورت نیاز مشتری، کاهش هزینه های ارتباطی، امکان اعمال قوانین کنترلی برپایه نیازهای مشتری، امنیت و پایداری بالا، پشتیبانی از تکنولوژی های مختلف سیار و ثابت از ۲G تا ۵G و از xDSL تا فیبر به شکل همگرا (FMC سازمانی)، سهولت و سرعت در راه اندازی و توسعه شبکه ارتباطی مشتری، امکان استفاده از Shared Account و بسته های سازمانی، امکان استفاده از CPEهایی با قابلیت پشتیبانی همزمان از تکنولوژی های ۲G/۳G/۴.۵G/۵G، امکان پرداخت هزینه ها به شکل پیش پرداخت و پس پرداخت، پوشش گسترده جغرافیایی با توجه به پشتیبانی همزمان هر دو تکنولوژی ثابت و سیار، گسترش شبکه داخلی سازمان ها در سطح کشور و امکان سفارشی سازی متناسب با نیاز سازمان برشمرد.
سیم کارت سازمانی شاتل موبایل
کریم بیگی ضمن اشاره به امکان عرضه سیمکارت سازمانی شاتل موبایل، پوشش گسترده و هوشمند، امکان عرضه IP استاتیک روی سیمکارت سازمانی، ساخت بسته مکالمه، پیامک و دیتای ویژه برای مشتری سازمانی، پشتیبانی اختصاصی، تخصیص اعتبار از جانب سازمان به سیمکارت ها، بسته مکالمه درون شبکه اقتصادی، حساب اشتراکی، کنترل حساب اینترنتی سازمانی، امکان سفارشی سازی متناسب با نیاز سازمان، فعال سازی و عرضه سیمکارت به شکل یکپارچه و امکان تخصیص شماره های متوالی را از خصوصیت های آن عنوان نمود.
ویژگی های راهکار OTA/AOTA
ه گفته مدیرعامل شاتل موبایل، راهکار OTA/AOTAاین اپراتور هم هرگونه تغییر بی سیم و بی واسطه در ساختار پروفایل سیمکارت، نصب، بروزرسانی یا حذف اپلت های روی سیمکارت بدون احتیاج به سیستم عامل گوشی یا رجوع حضوری، پیاده سازی ساز و کار امن ارتباطی و اختصاصی، امکان پیاده سازی با تمام هسته های شبکه استاندارد تلفن همراه، امکان اتصال و تعامل با واسط ثالث، رفع اشکال در پروفایل سیمکارت و اپلت ها بدون احتیاج به رجوع حضوری یا تعویض سیمکارت، خدمات بانکداری و پرداخت همراه، احراز هویت و دولت همراه، پیشگیری از Bill Shock در نقاط مرزی و مدیریت رومینگ بین الملل را فراهم نموده است.
او ضمن اشاره به عرضه پیامک خدماتی با خصوصیت های متعدد، همینطور از عرضه خدمات پیامک امن شاتل موبایل به شکل آزمایشی اطلاع داد و اظهار داشت: به زودی و در چارچوب سرویس پیامک امن، امکان محدود کردن دسترسی به محتوای پیامک ها صرفاً در نقاط مجاز، استفاده از ماژول های ویژه جهت ایجاد، ارسال، اعتبارسنجی و مدیریت کلیدها، رمزنگاری و رمزگشایی پیامک های ارسالی و دریافتی توسط شاتل موبایل فراهم می شود.
فناوری موبایل کانکت راهکاری امن برای احراز هویت است
کریم بیگی، از خصوصیت های فناوری موبایل کانکت هم به احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی، تطبیق هویت، فرآیند استفاده بسیار ساده از راه سیمکارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و پیشگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون احتیاج به رمز یک بار مصرف اشاره نمود.
فیلترینگ و عدم افزایش تعرفه همچون چالش های پیش روی شاتل موبایل
مدیرعامل شاتل موبایل، بخشی از چالش های پیش روی شاتل موبایل را دامنه فیلترینگ و ناامنی حاصل از فراگیری فیلترشکن ها برای حریم خصوصی کاربران و عدم افزایش تعرفه خدمات دیتا، صوت و پیامک از جانب سازمان تنظیم مقررات رادیویی، متناسب با نرخ تورم عنوان نمود.
او اضافه کرد: چالش تأمین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی، افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه پشتیبانی از تولید داخل، و زیان ناشی از تعرفه نیم بها و تقلبات در رابطه با آن و تحریم های خارجی از دیگر چالش های پیش روی اپراتورها به شمار می روند.
برنامه های آینده شاتل موبایل
کریم بیگی در تشریح برنامه های پیش روی این اپراتور اظهار داشت: عرضه خدمات eSIM، VoLTE، پیامک امن، راه اندازی فاز دوم همگرایی خدمات ثابت و سیار، راه اندازی مرکز تماس اختصاصی و مستقل راهکارهای سازمانی، صادرات فناوری، راه اندازی فاز سوم خدمات سیمکارت هوشمند، عرضه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) و عرضه خدمات رومینگ اقتصادی در دستور کار بزرگترین اپراتور MVNO ایران قرار دارد.
منبع: seoc.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب