با استفاده از الگوریتم افزایش قیمت؛

آمازون پنهانی از مشتریانش سوءاستفاده می کرد

آمازون پنهانی از مشتریانش سوءاستفاده می کرد به گزارش سئو سی، طبق اسناد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا که به دادگاه عرضه شده، آمازون از استراتژی های غیرقانونی برای افزایش سودآوری در کسب و کار خرده فروشی آنلاین خود بهره برده است.


به گزارش سئو سی به نقل از رویترز، یکی از این موارد سوءاستفاده الگوریتمی است که قیمتها را برای خانوارهای آمریکایی بیشتر از یک میلیارد دلار افزایش داد. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در سپتامبر سالجاری میلادی شکایتی ضد آمازون ثبت نمود اما خیلی از جزئیات آن تا پنجشنبه مشخص نشد. روز گذشته یک نسخه از شکایت در دادگاه منطقه سیاتل به صورت عمومی منتشر گردید. به قول این آژانس فدرال آمازون که بیشتر از یک میلیارد کالا در ابر فروشگاه خود دارد، یک الگوریتم مخفیانه ابداع کرده که داخل شرکت به نام پروژه Nessie خوانده می شود. این الگوریتم برای شناسایی محصولات خاصی به کار رفت که پیشبینی می شد فروشگاه های آنلاین دیگر هنگام قیمت گذاری از افزایش بهای کالا در آمازون پیروی خواهند کرد. آمازون از پروژه Nessie برای استخراج مستقیم بیشتر از یک میلیارد دلار از جیب آمریکایی ها استفاده نمود. تام دویل سخنگوی آمازون اعلام نمود کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ابزار قیمت گذاری شرکت را به اشتباه توصیف کرده و شرکت سال ها قبل چنین روندی را متوقف کرده است. او در این زمینه اضافه کرد: Nessie برای متوقف کردن عواقب ناخواسته تطابق قیمتها استفاده می شد. یکی از این عواقب ناخواسته چنین وضعیتی، اینست که قیمتها چنان کاهش می یابند که بی ثبات می شوند. در شکایت ذکر شده، آمازون آزمایش الگوریتم های قیمت گذاری را در سال ۲۰۱۰ میلادی شروع کرد تا دریابد آیا خرده فروشان آنلاین دیگر قیمت محصولات آنرا ردیابی می کنند یا خیر و بهای محصولاتی را بالا ببرد که احتمالا توسط رقبا ردیابی می شوند. بعد از آنکه خرده فرودشان دیگر کالاهایشان را به قیمت یکسان می فروختند یا آنرا افزایش می دادند، آمازون همان محصول را با قیمتی با تورم بالا می فروخت و همین مساله سبب شد شرکت به یک میلیارد دلار سود بیشتر برسد. آمازون این الگوریتم را در رویدادهای فروش پرایم دی و فصل خرید برای تعطیلات متوقف می کرد چونکه در این بازه رسانه و مشتریان بیشتر از پیش به عملکرد خرده فروش آنلاین توجه می کردند. در شکایت آمده است: بعد از آنکه توجه مردم به سمت دیگری معطوف می شد، آمازون پروژه خویش را باردیگر از سر می گرفت و آنرا به شکل گسترده تر اجرا می کرد. آمازون در آوریل ۲۰۱۸ میلادی از این روش برای تنظیم قیمت های بیشتر از ۸ میلیون آیتم خریداری شده توسط مشتریان به کار برد که به صورت کلی ۱۹۴ میلیون هزینه داشتند. این الگوریتم در ۲۰۱۹ میلادی متوقف گردید.


منبع:

1402/08/13
09:13:09
5.0 / 5
338
تگهای خبر: آنلاین , شركت , محصولات , مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو