در چهار ماهه ابتدایی سال؛ بهبود وضعیت ارتباطی ۹۳ روستا در روستاهای شمال غرب کشور به گزارش سئو سی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری اعلام نمود: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ پوشش شبکه در نسل های دو، سه و چهار شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستا بهبود پیدا کرده است. به گزارش سئو سی به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید یوسف پور نظارت و بررسی میدانی وضعیت پوشش و کیفیت ارتباطات در روستاهای منطقه شمال غرب را یکی از اقدامات انجام شده در این منطقه دانست و بیان نمود: با عنایت به بررسی های صورت گرفته در بعضی از روستاها، میان شاخصهای کمی و کیفی موجود با تعهدات پروانه اپراتورها و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تفاوت هایی وجود داشت که همین مبحث سبب کاهش کیفیت ارتباطی روستاها شده بود. برای رفع این مشکل جلسات گوناگونی با اپراتورهای مربوطه برگزار شد که بهبود وضعیت ارتباطی روستاها و کاهش شکایات ثبت شده در این بخش در "سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی (۱۹۵)" از نتایج آن است. وی ضمن اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی (۱۹۵)، اظهار داشت: در چهار ماهه اول سالجاری، ۳ هزار و ۶۷۱ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این تعداد هزار و ۸۴ شکایت به حوزه ارتباطی مربوط می شود. مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب در رابطه با مبحث شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، اظهار نمود: در این سامانه، ۲ هزار و ۳۹۹ شکایت در حوزه فناوری و ۱۸۸ شکایت در حوزه پست و دفاتر پیشخوان ثبت شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۲۶۷ شکایت بررسی و به آنها پاسخ لازم داده شده است. یوسف پور در ادامه بیان نمود: با برگزاری جلسات مستمر و مختلف با اپراتورها، انجام تست ها و بازدیدهای میدانی و از راه دور خدمات دارندگان پروانه از سازمان، توانسته ایم مدت زمان رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۵ در منطقه شمال غرب را از ۹ روز کاری به ۵ روز کاری کاهش دهیم. وی ضمن اشاره به این که شناسایی تداخلات فرکانسی در جهت حفظ و صیانت از فضای فرکانسی کشور و پیشگیری از کاهش کیفیت ارتباطی اپرتورهای تلفن همراه در خدمات دهی به مشترکان صورت می گیرد، اظهار داشت: پایش مستمر فضای فرکانسی با سامانه های پایش ثابت و سیار و نظارت میدانی در منطقه شمال غرب انجام شده است و در چهارماه ابتدایی سالجاری، ۳۳ مورد تداخل فرکانسی که عموما ناشی از استفاده غیر مجاز از تقویت کننده های سیگنال رادیویی شبکه تلفن همراه و یا بوسترهای غیراستاندارد آنتن های تلویزیونی بوده، شناسایی و مشکلات آن رفع شده است. مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب اضافه کرد: فضای فرکانسی سالم و بدون تداخلات فرکانسی، علاوه بر افزایش کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه، جهت استفاده سایر بهره برداران مانند سازمان های آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و... هم دارای اهمیت است. اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب یکی از مناطق ۹ گانه رگولاتوری در کشور است که استانهای قزوین، گیلان و زنجان را زیر پوشش و مدیریت دارد. منبع: سئو سی 1401/05/26 21:13:15 5.0 / 5 662 تگهای خبر: اپراتور , تلفن , خدمات , سامانه این مطلب سئوسی را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط زیست بوم فناوری در 1403 جان گرفت پرداخت 17 همت به دانش بنیان ها نگاهی به مصوبات شورایعالی و مرکز ملی فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ دعوت به شرکت خیرین در پویش سلول به سلول، رویان را خواهیم ساخت هدایا و جشنواره های ویژه نوروز ۱۴۰۴ ایرانسل نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۵