كوچ دستگاههای دولتی هند از توییتر به اپلیكیشن بومی
به گزارش سئو سی توییتر به سرعت جایگاه خود بعنوان ابزار ارتباطی محبوب خیلی از سازمانها و وزارت خانه های هند را از دست می دهد و رقیب هندی اش Koo جای این شبکه اجتماعی آمریکایی را می گیرد.
به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، برجسته ترین نمونه مهاجرت از توییتر، آشوینی وایشناو، وزیر فناوری اطلاعات جدید هند است. وی که ماه جاری عهده دار این سمت شد، حساب جدیدی در سرویس Koo باز کرد و بعد از آن از بازنگری پایبندی توییتر به مقررات جدید اطلاع داد و انتشار اطلاعات در حساب توییتر خود با ۲۵۸ هزار هوادار را متوقف کرد.
یک مقام دولتی در امور رسانه ای که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز اظهار داشت: دولت هند به دنبال ایجاد جایگزینی برای توییتر است.
یک مقام ارشد در واحد فناوری اطلاعات حزب بهاراتیا جاناتا اظهار داشت: سایر وزارت خانه ها و اعضای این حزب حاکم که از رفتار مبارزه جویانه توییتر به خشم آمده اند، نظر مشابهی دارند.
دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند اولین بار در فوریه با توییتر که حاضر نشد حسابها و پستهای در ارتباط با اعتراض کشاورزان هندی را مسدود کند، مشکل پیدا کرد.
توییتر مدعی بود برخی از این درخواستها مطابق با قوانین هند نبوده اند. در نتیجه اختلاف مذکور برخی از وزیران هندی به تبلیغ سرویس Koo پرداختند که برخلاف توییتر امکان ارسال محتوا به هشت زبان هندی را دارد و دانلود این اپلیکیشن در مدت دو روز ۱۰ برابر افزایش یافت و به بیشتر از سه میلیون دانلود رسید و شمار مشترکشان در مدت ۱۶ ماه فعالیت به هفت میلیون نفر رشد کرده است.
توییتر که حدود ۱۷.۵ میلیون کاربر در هند دارد، شاهد افزایش تنش با دولت هند بخصوص بر سر عدم عمل به مهلت ۲۵ ماه مه برای تعیین مسئولانی به منظور عمل به مقررات جدید رسانه اجتماعی بوده است. همینطور این شرکت هدف پنج بازرسی پلیس در قسمتهای مختلف هند بوده که مدعی بوده اند این شرکت آمریکایی از پلت فرم خود سوءاستفاده کرده است.
توییتر درباره استفاده دولت هند از سرویس Koo اظهارنظر نکرده اما اعلام نموده که با وزیران و مقامات مختلف همکاری دارد و نقش مهمی در مدیریت فاجعه در بحبوحه انتشار کرونا ایفا کرده است.
مودی که ۶۹.۸ میلیون هوادار در توییتر دارد، هنوز به Koo نپیوسته که بارزکننده گستردگی حضور توییتر در هند است در حالیکه خیلی از وزیران و وزارت خانه های هندی همچنان از هر دو پلت فرم استفاده می نمایند.
رشد مخاطبان Koo را میتوان در حساب وزارت بازرگانی هند مشاهده کرد که حالا ۱.۲ میلیون هوادار دارد در حالیکه حساب توییتری این وزراتخانه ۱.۳ میلیون هوادار دارد.
دولتهای ایالتی دست بکار شده اند؛ واحد مدیریت بحران ایالت اوتارپرادش که پرجمعیت ترین ایالت هند است، با ارسال توییتی از حدود ۲۲ هزار هوادارش خواسته است به Koo ملحق شوند که در آنجا تنها ۹۹۲ هوادار دارد تا از جدید ترین اطلاعات آگاه شوند.
رفتار سردی که خیلی از مقامات در برابر توییتر نشان می دهند برخلاف گذشته است که مودی و حزب بهاراتیا جاناتا از این پلت فرم برای ارتباط با مردم بخصوص در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۴ و همینطور در دیپلماسی بهره برده بودند. مودی و جک دورسی، مدیرعامل توییتر در سال ۲۰۱۸ که در دهلی نو دیدار کردند لبخند به لب داشتند و در آن زمان نخست وزیر هند توییت کرده بود که دوستان خوبی در این پلت فرم پیدا کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، اپلیکیشن Koo اعلام نموده که هیچ برنامه ای برای جذب دولت نداشته و کمپین مودی برای ترویج کسب و کارهای بومی به رشد این اپلیکیشن کمک کرده است.
منبع: seoc.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب